Tuesday, April 5, 2011

Kawan, Teman ataw Sahabat..

Kawan baik atau sahabat atau teman atau kawan masa senang?


Yang mana satukah anda untuk teman-teman anda?

Kalau diikutkan, persahabatan seharusnya berlandaskan sesuatu yang tidak mementingkan diri sendiri. Kerana itulah persahabatan tidak akan terjalin andai kata ianya mempunyai  syarat yang berubah-berubah.
Pernahkah seseorang itu berkata........


"Aku nak jadi sahabat ang time ang senang dan kaya dan sihat.. time ni ja, tapi aku tak nak jadi sahabat ang time ang susah dan sakit dan miskin"



Ada tak sapa2 pernah cakap camtu? Kalau ada kasi lempang satu kali jap.. hahaha .. eh.. tak! jangan! Anak orang tu.. hehehe


Aku pernah terjumpa dengan satu ayat....

Sahabat sejati akan berkata,
"Tak kira siapa pun kau, aku tetap sayang kau sentiasa. Kasih dah persahabatan kita tidak bersyarat dan tidak mementingkan diri sendiri"


EH... ayat atas tu aku ubah sendiri.. ayat ORI dia camni...

"Aku mengasihimu setiap waktu. Kasihku tidak bersyarat dan tidak mementingkan diri sendiri"

Sahabat tidak mementingkan diri sendiri, sedia berkorban, dan susah senang bersama.



Hargailah sahabat anda ek... Mulakan dari kawan-kawan anda. Sahabat tak mudah dicari tapi tak beerti ianya mustahil. Kadang-kadang kita tak perasan yang sentiasa bersama dengan kita yang kita tak pandang langsung tu adalah sahabat kita yang setia sebenarnya :)

Jangan sampai terjadinya perpecahan. Jangan sampai khianat sahabat sendiri mahupun kawan. Kalau dah rasa nak khianat2 tu.. Dok sorang diri dalam bilik. Jangan keluar, jangan bergaul. Rasalah hidup sendiri.





No comments:

Post a Comment